طراحی شخصیت برای بازی
تمرین طراحی شخصیت کارتونی برای بازیبرای آشنایی با مراحل طراحی شخصیت برای بازی ها تمام کارها توسط خودم انجام شده،خیلی روی کانسپت وقت نگذاشتم(کانسپت بداهه در زیبراش زده شده) و توجهم بیشتر روی ریگ بود.خلاصه مراحل کار (برای کسایی که اطلاعات دارند مفید نیست) :1.اسکالپت کاراکتر در زیبراش:توی این مرحله اول با استفاده از براش ها IMM بیس مدل ساخته میشه و به دلیل اینکه سبک کاری stylizedهست تا جای ممکن از دادن دیتیل اضافه خودداری کردمکانسپت رو هم از قبل اسکچی براش روی کاغذ نزده بودمدنبال آموزش میگردی اسکالپت کاراکتر یاد بگیری:Sculpting stylized character by shane olson2.ریتوپولوژی:توی این مرحله مدل رو که تعداد پولیگان زیادی داره و نظمی ندارند وارد مایا کردم برای انجام ریتوپولوژی(ریتوپولوژی برای این لازمه که با تعداد پلیگان بالا امکان ریگ و یووی و رندر ریل تایم و... وجود نداره)برای ریتوپولوژی باید به فرم خیلی توجه داشت که اج یا همون خطوط در جهت فرم و حرکت جسم باشند تا برای انیمیت و ریگ مشکلی وجود نداشته باشه3.یو وی مپ:بعد از ریتوپولوژی یووی رو درست میکنیم،کار یووی این هست که با استفاده از اون بتونیم تکسچر رو روی چیزی که میخوایم بندازیم که این مرحله هم در مایا انجام دادم4.تکسچر:این کاراکتر تکسچر خاصی نداره که با زیبراشم هم میشد تکسچر رو ساخت اما من توی سابستنس پینتر ساختم (دوسش دارم :))5.ریگ کاراکتر:برای اینکه حرکت کنیم به استخوان نیاز داریم،کاراکتر ها هم در دنیای سه بعدی این نیازشون با ریگ برطرف میشه تا بتونن حرکت کنن این مرحله هم در مایا انجام گرفته،مرحله جالبیه پوستتونو میکنه :))شاید من تازه کارم نظرم اینه نمیدونم!6.انیمیت:جاییه که لذتش باعث میشه تمام سختیای قبل رو فراموش کنی ،به کاراکترت روح میدی و حرکتش میدی،برای انیمیت باید وقت بزاری و از رفرنس استفاده کنی ،خوبه اگه علاقه به اینکار دارید حتما کتاب the animator survival kitهمیشه کنار دستتون باشه7.رندر:هیچ کاری نکردم مایا بلسته D:،پیش نمایشه
ایجاد شده در ۱۳۹۹/۸/۱۶ - ۲۲:۳۵