در این دوره آموزشی از Udemy یاد میگیرید چطور با استفاده از Godot 4 یک بازی کامل چندنفره آنلاین (Co-Op) بسازید. مدرس به شما ساختار Server-Authoritative را آموزش میدهد تا کنترل اصلی روی سرور باشد و همه کلاینتها وضعیت همگام را دریافت کنند.
این آموزش با استفاده از ابزارهای شبکه سطح بالای Godot طراحی شده و تمام مراحل از پیادهسازی سیستمهای پایه تا طراحی گیمپلی را پوشش میدهد.
✅ مباحثی که یاد میگیرید:
-
طراحی معماری Server-Authoritative برای بازیهای آنلاین چندنفره در Godot
-
استفاده از Remote Procedure Calls (RPCs) برای همگامسازی وضعیت بازی بین کلاینتها و سرور
-
کار با MultiplayerSpawner و MultiplayerSynchronizer برای همگامسازی درخت صحنه و وضعیتها
-
ساخت صحنههای بازی با رویکرد ماژولار و انعطافپذیر برای پروژهای مقیاسپذیر و قابل نگهداری
-
طراحی رابط کاربری با استفاده از Control Nodes و سیستم UI Theming در Godot
-
پیادهسازی سیستمهای گیمپلی: لابی چندنفره، مدیریت اتصالها، مبارزات و موارد بیشتر