دوره Cinematic Procedural Environments in Houdini & Karma یک مسترکلاس حرفهای در حوزه ساخت محیطهای سینمایی با رویکرد کاملاً پروسجورال است. این دوره توسط علی الطوبی، هنرمند و سرپرست با تجربه در استودیوهای مطرحی همچون MPC، Ghost VFX، Outpost VFX و One Of Us تدریس میشود و یکی از جامعترین منابع برای یادگیری تکنیکهای پیشرفته ساخت محیط در سطح فیلم و سریالهای هالیوودی بهشمار میرود.
این برنامه آموزشی با تمرکز بر رویکردهای مورد استفاده در تولیدات AAA، روند ساخت محیطهای پیچیده را از مدلسازی تا کامپوزیت نهایی پوشش میدهد و دانشجویان را برای کار در پروژههای سینمایی، تیزرهای تبلیغاتی و جلوههای ویژه پیشرفته آماده میکند.
سرفصلهای کلیدی دوره
مدلسازی پروسجورال (Procedural Modeling)
ایجاد داراییهای پیچیده و باکیفیت از پایه، همراه با کنترل کامل بر UVها و جزئیات هندسی.
بهینهسازی و پالایش هندسه (Geometry Refinement)
بهبود توپولوژی، اضافهکردن جزئیات موردنیاز، رفع مشکل گرهخوردگیها و اصلاحهای اختصاصی UV.
ساخت ابزارهای دیجیتال (HDAs)
تولید ابزارهای قابلاستفاده مجدد جهت سرعتبخشیدن به فرآیند تولید و افزایش سازگاری در پروژهها.
USD و بهینهسازی (USD & Optimization)
کار با USD، پاکسازی هندسه، مدیریت درست صحنههای حجیم و استفاده از تکنیکهای Wedging برای افزایش کارآیی.
شبیهسازیها و افکتهای پروسجورال (FX & Simulation)
کار با ذرات، افکتهای پروسجورال، و تکنیکهای Instancing در مقیاس بزرگ داخل USD.
شیدینگ و MaterialX
ساخت شیدرهای سفارشی با MaterialX برای رسیدن به جلوههای واقعگرایانه و سینمایی.
نورپردازی و سینماتوگرافی (Lighting & Cinematography)
ایجاد فریمهای چشمنواز با نورپردازی سینمایی، ترکیببندی حرفهای و حرکت دوربین اصولی.
کامپوزیت نهایی در Nuke
پرداخت نهایی رندرها و ایجاد خروجی سینمایی حرفهای با استفاده از ابزارهای استاندارد کامپوزیت.











