این دوره آغازگاهی ایدهآل برای ورود به دنیای توسعه بازی با Unreal Engine 5 است. در این آموزش، شما بدون نیاز به نوشتن حتی یک خط کد، استفاده از Blueprints – سیستم اسکریپتنویسی بصری و قدرتمند Unreal – را فرا میگیرید و در مسیر یادگیری، سه بازی کامل و قابلبازی خلق میکنید.
این دوره با همکاری Epic Games ساخته شده و تازهترین اصول، ابزارها و جریانکارهای Unreal 5.6 را پوشش میدهد.
آنچه در این دوره میآموزید
-
ساخت سه بازی کامل با استفاده از Blueprints و بدون برنامهنویسی
-
درک عمیق از منطق بازیها و سیستمهای پایهای در Unreal
-
یادگیری اصول طراحی مرحله، تعامل بازیکن و ساخت جهانهای قابلتجربه
-
استفاده از سیستم نورپردازی مدرن Lumen
-
ساخت مکانیکهای حرکتی، جمعآوری آیتم، مبارزه و سیستمهای واکنشمحور
-
وارد کردن و مدیریت داراییها (Assets)
-
ایجاد کامپوننتهای قابلاستفادهمجدد برای توسعهی سریعتر
-
ساخت بازی از مرحلهی ایده تا پیادهسازی و پولیش نهایی
پروژههایی که خواهید ساخت
1. Marble Run (شروع کار با Blueprints)
-
یادگیری پایههای منطق تصویری با بلوپرینتها
-
پیادهسازی فیزیک، حرکت، مسیرها و پلتفرمهای پویا
-
آشنایی با ویرایشگر، Level Design و اصول واکنشپذیری
2. Crystal Caverns (طراحی جهان و تعامل بازیکن)
-
ساخت یک بازی جمعآوری آیتم سهبعدی با کنترل Tank-Style
-
طراحی نورپردازی پویا و استفاده از Lumen
-
ساخت تعاملات مختلف (Pickups، Triggerها، جلوهها)
-
خلق مراحل و محیطهای قابلسفارشسازی
3. Mars Marine (مبارزه، هوش مصنوعی و سیستمهای اکشن)
-
ساخت یک شوتر آرکید سریع از بالا (Top-down)
-
ایجاد دشمنان با AI ساده
-
پیادهسازی سلاحها، اصابت گلوله، افکتها و کنترلهای دقیق
-
ترکیب تمام مهارتهای بلوپرینت برای ساخت یک تجربه کامل
درباره مدرس – Mitchell Theriault
میتچ تریولت توسعهدهنده بازی و مدرس GameDev.tv است. او پس از تجربه در صنعت فیلمسازی، از سال 2014 وارد دنیای بازیسازی شد و به ایجاد تجربههای تعاملی برای مشتریان مختلف پرداخت.
از سال 2022 به تدریس حرفهای روی آورد و هدفش سادهسازی مفاهیم پیچیده و ارائه آموزشهای قابلدسترس و کاربرپسند است.


