آموزش ساخت یک شات سینمایی برخورد موج اقیانوسی با یک کشتی در Houdini

۳۶

این دوره‌ی پیشرفته شما را قدم‌به‌قدم در ساخت یک شات سینمایی برخورد موج عظیم اقیانوسی با یک کشتی کانتینربر در Houdini همراه می‌کند. در این آموزش، از نخستین مراحل ساخت شبیه‌سازی FLIP تا پردازش افکت‌های ثانویه مانند وایت‌واتر، اسپری، مه و شبیه‌سازی دودکش کشتی، و در نهایت رندر نهایی با Karma CPU، تمامی مراحل تولید یک شات حرفه‌ای پوشش داده می‌شود.

همراه دوره، فایل‌های نمونه باکیفیت including یک مدل کشتی با جزئیات کامل ارائه می‌شود تا بتوانید دقیقاً مرحله‌به‌مرحله همراه مدرس پیش بروید.

تمرکز اصلی دوره بر استفاده از ابزارهای نیتیو و ساده Houdini است؛ به جای ساختن شبکه‌های بیش از حد پیچیده، مدرس بهینه‌ترین راه‌ها برای دستیابی به خروجی سینمایی را آموزش می‌دهد. هدف، درک مفاهیم کلیدی و طراحی هوشمندانه برای تولید نتایج حرفه‌ای و قابل استفاده در استودیو است.

توجه: این دوره صرفاً روی جریان کاری FX در Houdini تمرکز دارد. کامپوزیت نهایی شات در نرم‌افزار Nuke توسط Fabian Nowack انجام شده و بخشی از دوره نیست.

🔧 مهارت‌های فنی و عملی

  • ساخت امواج اقیانوسی پروسیجرال و انیمیشن ساده مبتنی بر keyframe

  • ساخت و بهینه‌سازی شبیه‌سازی‌های عظیم FLIP برای لایه‌ی اقیانوس

  • تولید و کنترل شبیه‌سازی‌های ثانویه مانند whitewater، spray و droplets

  • آشنایی با Airfield و نحوه‌ی تعامل آن با سیستم شبیه‌سازی

  • ایجاد مه (mist) مبتنی بر Pyro و افکت دودکش کشتی

  • رندر افکت‌های اقیانوس با Solaris و Karma CPU

 

 

  • Houdini 20.0.547 (نسخه Apprentice، Indie یا FX)

  • حداقل نسخه توصیه‌شده: Houdini 19.5

Hardware (سیستم مدرس)

  • CPU: Intel Core i7-13700K (14-Core)

  • RAM: 128 GB

  • GPU: Nvidia RTX 4060 16GB

  • Storage: SSD Samsung 990 Pro 2TB

یک GPU قدرتمند توصیه می‌شود، زیرا Karma روی XPU و GPU عملکرد به‌مراتب سریع‌تری دارد. رندر روی CPU ممکن است بسیار کندتر باشد.

برای ثبت نظر باید
وارد حسابت بشی
Loading...