دورهی «C++ Fundamentals» از وبسایت GameDev.tv، یک مسیر آموزشی کامل و مبتدیپسند برای یادگیری برنامهنویسی C++ از طریق ساخت بازی است. این دوره بدون نیاز به موتورهای پیچیده، با استفاده از Raylib و تمرکز بر C++ خالص، مبانی برنامهنویسی و گیمدیولوپمنت را به شکلی کاربردی و جذاب آموزش میدهد.
آنچه خواهید آموخت
-
کامپایل و اجرای اولین برنامه C++ با استفاده از Visual Studio Code
-
ساخت بازی Axe Dodger با کتابخانه Raylib
-
تسلط بر Game Loop، متغیرها، شرطها و اصول برنامهنویسی
-
ساخت بازی Dapper Dasher و یادگیری مفاهیم پیشرفتهتر مانند:
-
ساختارها (Structs)
-
توابع (Functions)
-
انیمیتکردن کاراکترهای 2D
-
-
آشنایی با Object-Oriented Programming (OOP) در پروژهی Classy Clash
-
استفاده از وراثت برای جلوگیری از تکرار کد
-
Debugging حرفهای و حل چالشهای کدنویسی
درباره دوره
این دوره بهگونهای طراحی شده که سختیهای معمول یادگیری C++ را با ساخت بازیهای واقعی جذاب میکند. به جای یادگیری همزمان C++ و یک موتور پیچیده، این دوره از یک کتابخانه سبک استفاده میکند تا تمام تمرکز شما روی زبان C++ و اصول درست برنامهنویسی باشد.
در مسیر یادگیری:
-
ابتدا با تنظیم محیط و اجرای اولین برنامه آشنا میشوید.
-
سپس اولین بازی خودتان را میسازید و مفاهیم پایهای را در عمل یاد میگیرید.
-
بعد وارد ساخت یک side-scroller حرفهایتر میشوید.
-
در پایان، مفاهیم شیءگرایی را با یک پروژه واقعی یاد میگیرید.
این دوره برای دو گروه عالی است:
-
مبتدیها که میخواهند از صفر C++ را با ساخت بازی یاد بگیرند.
-
هنرجویان Unreal Engine که میخواهند فهم عمیقتری از C++ پیدا کنند.
-
تعداد جلسات: 85
-
مدت زمان: 11 ساعت
-
سطح: مبتدی
-
زبان: انگلیسی











