پکیج Anti-Aliasing CMAA2 برای آنریل انجین

۸۲

Conservative Morphological Anti-Aliasing 2 (CMAA2) یک راهکار ضد-الیاسینگ مدرن و سبک است که با هدف ارائه تصویری شارپ و بدون محو شدن جزئیات، با کمترین هزینه پردازشی طراحی شده است. این تکنیک توسط Intel توسعه یافته و اکنون برای Unreal Engine پورت شده است.

CMAA2 تمرکز ویژه‌ای بر حفظ تیزی و شارپنس تصویر دارد و برخلاف روش‌هایی نظیر TAA، از هیچ‌گونه jittering یا داده چندفریمی استفاده نمی‌کند؛ بنابراین بدون ایجاد ghosting یا blur کار می‌کند و مناسب پروژه‌هایی است که وضوح و شفافیت بالا اهمیت دارد.

ویژگی‌های کلیدی

مزایا

  • پردازش تک‌فریم (No History Dependence)
    بدون jitter، بدون ghosting، بدون smear روی انیمیشن‌ها.

  • ظاهر شارپ و “Old School”
    ظاهری شبیه به SMAA و ایده‌آل برای پروژه‌هایی که از شفافیت بالای تصویر حمایت می‌کنند.

  • سازگار با تمامی رندررها
    پشتیبانی کامل از Deferred و Forward Rendering.

  • پشتیبانی از DX11، DX12 و Vulkan

  • سازگار با Split-Screen و PC VR
    گزینه‌ای قابل اتکا برای بازی‌های چندنفره محلی و تجربه‌های واقعیت مجازی.

  • هزینه پردازشی پایین
    عملکرد نزدیک به TAA اما بدون مشکلات محوشدگی آن.

  • حالت Extra Sharpness
    برای زمانی که حداکثر وضوح تصویر مورد نیاز باشد.

  • Quality Presets
    قابل تنظیم برای سبک‌های مختلف پروژه.

  • پکیج سبک و بهینه

محدودیت‌ها

  • سمووت کردن نویزهای undersampled ممکن نیست
    مثل نویز GI، بازتاب‌های قدیمی، یا Lumen در رزولوشن ناکافی.

  • ریزجزئیات subpixel ممکن است کمی shimmering داشته باشند
    به‌ویژه در Nanite، foliage متراکم، یا الگوهای بسیار ریز.

  • برای Upscaling طراحی نشده
    توصیه می‌شود Screen Percentage همیشه 100% باشد (در غیر این صورت کیفیت افت می‌کند).

مناسب برای چه نوع پروژه‌هایی است؟

  • پروژه‌هایی که TAA بیش از حد بلور ایجاد می‌کند

  • بازی‌های FPS، VR یا هر تجربه‌ای که شفافیت و واکنش‌پذیری مهم است

  • پروژه‌هایی که جلوه‌های بسیار سریع یا انیمیشن‌های با حرکت زیاد دارند

  • صحنه‌هایی با لبه‌های واضح و هندسه شارپ

برای ثبت نظر باید
وارد حسابت بشی
Loading...