دورهی «Character Rigging & Animation in Blender» از Patata School یک آموزش کامل و پروژهمحور است که تمام مراحل ساخت یک کاراکتر سهبعدی را از مدلسازی تا ریگ، انیمیشن و رندر نهایی پوشش میدهد.
در این دوره، علاوه بر آموزش فنی، اصول طراحی، تئوری انیمیشن و نکات حرفهای برای خلق کاراکترهای زنده و طبیعی آموزش داده میشود. در پایان دوره، هنرجو میتواند یک چرخهی راهرفتن (Walk Cycle) و چند حرکت جانبی دیگر را برای کاراکتر خود انیمیت کند.
🧩 محتوای آموزشی:
۱. مدلسازی (Modeling)
-
طراحی و مدلسازی بدن، سر، راکت و توپ
-
رنگآمیزی و متریالدهی
-
آزمون مدلسازی برای مرور مفاهیم
۲. ریگینگ (Rigging)
-
آشنایی با اصول ریگ و ساخت استخوانبندی
-
ریگ کامل کاراکتر و تنظیم کنترلها
-
بررسی عملکرد ریگ و تمرین ارزیابی
-
آزمون ریگینگ برای سنجش دانش
۳. انیمیشن (Animation)
-
انیمیت نیمتنه بالا و پایین
-
ساخت چرخهی راهرفتن و حرکات اضافی
-
آزمون انیمیشن برای تمرین و تثبیت مطالب
۴. رندر نهایی (Rendering)
-
نورپردازی و متریالهای نهایی
-
خروجی گرفتن از انیمیشن
-
آزمون رندر
📁 فایلهای همراه:
-
فایلهای کامل Blender برای تمرین و بررسی
-
اسکچهای مرجع کاراکتر جهت مدلسازی دقیق
مدت آموزش: ۲۴۰ دقیقه
تعداد دروس: ۲۲ درس جامع