آموزش کامل ریگ و انیمیشن کاراکتر در Blender

۲۸

دوره‌ی «Character Rigging & Animation in Blender» از Patata School یک آموزش کامل و پروژه‌محور است که تمام مراحل ساخت یک کاراکتر سه‌بعدی را از مدل‌سازی تا ریگ، انیمیشن و رندر نهایی پوشش می‌دهد.

در این دوره، علاوه بر آموزش فنی، اصول طراحی، تئوری انیمیشن و نکات حرفه‌ای برای خلق کاراکترهای زنده و طبیعی آموزش داده می‌شود. در پایان دوره، هنرجو می‌تواند یک چرخه‌ی راه‌رفتن (Walk Cycle) و چند حرکت جانبی دیگر را برای کاراکتر خود انیمیت کند.

🧩 محتوای آموزشی:

۱. مدل‌سازی (Modeling)

  • طراحی و مدل‌سازی بدن، سر، راکت و توپ

  • رنگ‌آمیزی و متریال‌دهی

  • آزمون مدل‌سازی برای مرور مفاهیم

۲. ریگینگ (Rigging)

  • آشنایی با اصول ریگ و ساخت استخوان‌بندی

  • ریگ کامل کاراکتر و تنظیم کنترل‌ها

  • بررسی عملکرد ریگ و تمرین ارزیابی

  • آزمون ریگینگ برای سنجش دانش

۳. انیمیشن (Animation)

  • انیمیت نیم‌تنه بالا و پایین

  • ساخت چرخه‌ی راه‌رفتن و حرکات اضافی

  • آزمون انیمیشن برای تمرین و تثبیت مطالب

۴. رندر نهایی (Rendering)

  • نورپردازی و متریال‌های نهایی

  • خروجی گرفتن از انیمیشن

  • آزمون رندر

📁 فایل‌های همراه:

  • فایل‌های کامل Blender برای تمرین و بررسی

  • اسکچ‌های مرجع کاراکتر جهت مدل‌سازی دقیق

 

مدت آموزش: ۲۴۰ دقیقه
تعداد دروس: ۲۲ درس جامع

برای ثبت نظر باید
وارد حسابت بشی
Loading...