یک سوپرمارکت فرانسوی به دیزنی و پیکسار درس انیمیشن داد

یک سوپرمارکت فرانسوی به دیزنی و پیکسار درس انیمیشن داد

شقایق

شقایق رضایی

۹۲
۲۸ آذر ۱۴۰۴

در حالی که برندهای عظیم جهانی مثل کوکاکولا و مک‌دونالد برای تبلیغات کریسمسی خود به سراغ هوش مصنوعی رفته‌اند، یک زنجیره سوپرمارکت فرانسوی قدرت و ارزش انیمیشنِ ساخته‌شده توسط انسان را به نمایش گذاشته است؛ به‌طوری‌که برخی معتقدند حتی دیزنی و پیکسار هم می‌توانند از آن درس بگیرند.

تبلیغ کریسمسی Intermarché مثل تبلیغ کوکاکولا از حیوانات به‌عنوان شخصیت‌های اصلی استفاده می‌کند، اما تفاوت کیفیت زمانی آشکار می‌شود که انیمیشن کاملاً دست‌ساز انسانی باشد. از ایده‌پردازی و داستان‌گویی گرفته تا اجرای دقیق و حرفه‌ای، این اثر استاندارد تازه‌ای برای تبلیغات احساسیِ مناسبتی تعریف کرده و حتی باعث خلق فن‌آرت و درخواست‌هایی برای ساخت یک فیلم سینمایی کامل شده است.

پشت صحنه یک تبلیغ متفاوت

انیمیشن The Unloved به کارگردانی Illogic Studios و در استودیوی انیمیشن‌سازی پاریسی Wizz، با هدایت آژانس خلاق Romance تولید شده است.

داستان تبلیغ با پسربچه‌ای آغاز می‌شود که از هدیه‌ی یک عروسک گرگ می‌ترسد. عموی او برای آرام کردنش شروع به تعریف داستانی می‌کند؛ داستانی که به‌تدریج وارد دنیای انیمیشن می‌شود.

پیام اصلی اثر این است که غذای خوب، دوستی‌های خوب می‌سازد. بخش انیمیشنی روایت‌گر گرگی تنهاست که عادات گوشت‌خواری خود را کنار می‌گذارد، دایره‌ی ذائقه غذایی‌اش را گسترش می‌دهد و در شب کریسمس دوستان تازه‌ای پیدا می‌کند. کشف سبزیجات تازه توسط گرگ، ارتباط مستقیمی با رویکرد Intermarché در حمایت از تولیدکنندگان و فروشندگان مواد غذایی دارد.

نه پیکسار، نه هایپررئال

اگرچه این تبلیغ با انیمیشن سه‌بعدی ساخته شده، اما سازندگان عمداً از ظاهر بیش‌ازحد واقع‌گرای آثار پیکسار فاصله گرفته‌اند. آن‌ها با افزودن جلوه‌ای نقاشی‌گونه روی مدل‌های سه‌بعدی، فضایی شبیه کتاب‌های داستان کودکانه خلق کرده‌اند؛ انتخابی که کاملاً با ایده‌ی «داستانی که برای یک کودک در شب کریسمس تعریف می‌شود» هماهنگ است.

استودیوی Illogic به‌تازگی ویدئوهایی از مراحل ساخت این تبلیغ منتشر کرده که نشان می‌دهد جزئیات اثر تا چه حد با دقت و وسواس طراحی شده‌اند.

انسان در برابر هوش مصنوعی

در تضاد کامل با تبلیغ کریسمسی کوکاکولا که با استفاده از انیمیشن مبتنی بر هوش مصنوعی و توسط «تیمی پنج‌نفره» و با تولید بیش از ۷۰ هزار کلیپ ویدیویی ساخته شد، بیش از ۵۰ هنرمند روی پروژه Intermarché کار کرده‌اند.

به گفته‌ی استودیوی Wizz، هنرمندان ابتدا با طراحی‌های دوبعدی و الهام از داستان‌های کلاسیک کریسمسی به جست‌وجوی سبک بصری پرداختند. سپس این طراحی‌ها به سه‌بعدی تبدیل شدند، در حالی که تلاش شد حس دست‌ساز و حال‌وهوای قصه‌گویی حفظ شود؛ به‌طوری که تقریباً تمام جزئیات به‌صورت دستی مدل‌سازی و انیمیت شده‌اند.

نتیجه این رویکرد، تبلیغی دو دقیقه‌ای با کیفیتی نزدیک به یک اثر سینمایی است. با وجود اینکه Intermarché خارج از فرانسه و بلژیک چندان شناخته‌شده نیست، این تبلیغ تنها در یوتیوب هزاران لایک و نظر دریافت کرده و موجی از فن‌آرت‌ها را به دنبال داشته است.

یکی از کاربران نوشته است:
«فرانسوی نیستم، اما حاضرم یک سریال کامل درباره این گرگ دوست‌داشتنی ببینم.»
کاربر دیگری نوشته:
«Intermarché کاری کرد که حتی از دیزنی هم بهتر بود.»

اشتراک گذاری

بیشتر بخوانید

برای ثبت نظر باید
وارد حسابت بشی
Loading...

مطالب مرتبط