انتشار ابزار رایگان Material Assets Browser برای 3ds Max

۹۰

ایمان شیرانی نسخه‌ی بتای عمومی و رایگان ابزار Material Assets Browser را منتشر کرده است. این ابزار برای مدیریت کتابخانه‌های متریال در Autodesk 3ds Max 2025 و نسخه‌های بعدی طراحی شده است.


این افزونه از چندین موتور رندر محبوب پشتیبانی می‌کند، از جمله:

  • V-Ray

  • Arnold

  • Octane

  • RedShift

  • FStorm

  • Corona

همچنین با استانداردهای مدرن مانند MaterialX سازگار است.

امکانات کلیدی

  • امکان ساخت کتابخانه‌های متریال 3ds Max از فایل‌های MaterialX (.mtlx) با پیکربندی خودکار مسیر تکسچرها برای نمایش دقیق.

  • ابزار MatCap Generator برای تبدیل تصاویر به متریال مناسب جهت مجسمه‌سازی و پیش‌نمایش مدل‌ها.

  • پیش‌نمایش زنده متریال‌ها به‌صورت Thumbnail.

  • منوی زمینه (Context Menu) برای تغییر نام، حذف، اختصاص و جابجایی متریال‌ها.

  • امکان بازتولید Thumbnails.

  • قابلیت تعیین یک پوشه ریشه (Root Folder) برای کتابخانه و ذخیره تنظیمات در فایل JSON پایدار.

این ابزار یک راهکار ساده و قدرتمند برای مدیریت متریال‌ها در 3ds Max است و می‌تواند روند کاری طراحان سه‌بعدی را سریع‌تر و منظم‌تر کند.

برای اطلاعات بیشتر و دانلود، به صفحه GitHub توسعه‌دهنده مراجعه کنید.

شقایق

شقایق رضایی

۱۷ شهریور ۱۴۰۴

بیشتر بخوانید

برای ثبت نظر باید
وارد حسابت بشی
Loading...