انتشار ابزار رایگان Material Assets Browser برای 3ds Max
ایمان شیرانی نسخهی بتای عمومی و رایگان ابزار Material Assets Browser را منتشر کرده است. این ابزار برای مدیریت کتابخانههای متریال در Autodesk 3ds Max 2025 و نسخههای بعدی طراحی شده است.
این افزونه از چندین موتور رندر محبوب پشتیبانی میکند، از جمله:
-
V-Ray
-
Arnold
-
Octane
-
RedShift
-
FStorm
-
Corona
همچنین با استانداردهای مدرن مانند MaterialX سازگار است.
امکانات کلیدی
-
امکان ساخت کتابخانههای متریال 3ds Max از فایلهای MaterialX (.mtlx) با پیکربندی خودکار مسیر تکسچرها برای نمایش دقیق.
-
ابزار MatCap Generator برای تبدیل تصاویر به متریال مناسب جهت مجسمهسازی و پیشنمایش مدلها.
-
پیشنمایش زنده متریالها بهصورت Thumbnail.
-
منوی زمینه (Context Menu) برای تغییر نام، حذف، اختصاص و جابجایی متریالها.
-
امکان بازتولید Thumbnails.
-
قابلیت تعیین یک پوشه ریشه (Root Folder) برای کتابخانه و ذخیره تنظیمات در فایل JSON پایدار.
این ابزار یک راهکار ساده و قدرتمند برای مدیریت متریالها در 3ds Max است و میتواند روند کاری طراحان سهبعدی را سریعتر و منظمتر کند.
برای اطلاعات بیشتر و دانلود، به صفحه GitHub توسعهدهنده مراجعه کنید.
