اجبار Unity به استفاده از پروژههای Cloud در نسخه جدید
در جدیدترین بهروزرسانی Unity Hub، تغییری مهم در روند ایجاد پروژهها بهوجود آمده است:
دیگر امکان ساخت پروژه بهصورت آفلاین یا غیرکلاد (Non-Cloud) وجود ندارد!
از این پس، تمام پروژههای جدید بهصورت پیشفرض روی Unity Cloud ساخته میشوند. البته پس از ایجاد پروژه، امکان قطع اتصال از کلاد وجود دارد:
اما توجه داشته باشید که حتی پس از قطع اتصال، پروژه از داشبورد Unity Cloud حذف نمیشود.
واکنش رسمی Unity به این تغییر:
مایک گِیگ (Mike Geig) از تیم Unity در پاسخ به نگرانی کاربران، چنین توضیح داده:
کاربران بارها از ما خواستهاند که شفافیت بیشتری در مورد دادههایی که Unity جمعآوری میکند و نحوه استفاده از آن داشته باشیم. بنابراین ما یک چارچوب دادهای جدید معرفی کردیم که در نسخه بتای اخیر عرضه شده و به کاربران امکان کنترل کامل بر دادههای پروژه و سرویسها را میدهد.
این تنظیمات همگی از طریق داشبورد قابل مدیریت هستند. برای فعالسازی این ویژگی، پروژه باید یک Cloud ID داشته باشد، به همین دلیل اتصال به کلاد بهصورت خودکار انجام میشود. اما هیچ دادهای بهصورت آنلاین ذخیره نمیشود. این فقط برای مدیریت بهتر تنظیمات پروژه است.
حذف پروژه از داشبورد؟ فعلاً امکانپذیر نیست
مایک همچنین تأیید کرد که نبود گزینه حذف پروژه از داشبورد، مشکلساز است:
من با شما موافقم، این وضعیت باعث شلوغی داشبورد میشود. گزینه حذف بهزودی اضافه خواهد شد و ما روی بهبود این روندها کار خواهیم کرد.
جایگزین سبکتر: UnityHubNative
اگر نمیخواهید از رفتار جدید Unity Hub پیروی کنید، یک جایگزین سبکتر در دسترس است:
UnityHubNative — نسخهای سبکتر و بومی (Native) از Unity Hub است که با استفاده از ++C و کتابخانه wxWidgets توسعه یافته و برخلاف نسخه رسمی که مبتنی بر Electron است، از کامپوننتهای گرافیکی بومی در تمام سیستمعاملها استفاده میکند.
مزایای UnityHubNative:
-
سرعت اجرای بسیار بالاتر
-
مصرف بسیار کمتر حافظه و CPU
-
حجم کلی بسیار کمتر نسبت به Unity Hub رسمی
