Unity از تصمیم عجیب پروژههای ابری عقبنشینی کرد
اخیرا گزارشی منتشر شد دربارهی آپدیت جدید Unity Hub که امکان ایجاد پروژههای غیرابری (غیروصل به Unity Cloud) را حذف کرده بود. هرچند این تصمیم به بزرگی اشتباه تاریخی «هزینه اجرای Runtime» نبود، اما یک شکست جدی در روابط عمومی محسوب میشد و Unity در شرایط فعلی اصلاً توان تحمل چنین ضربههایی را ندارد.
خبر خوب این است که به لطف بازخورد گستردهی جامعه کاربری، یونیتی تا حد زیادی از این تصمیم عقبنشینی کرده است.
در پستی از سوی مایک گِیگ (Mike Geig) در بخش Discussions سایت Unity آمده:
«خب، چون افراد زیادی برای پاسخ دادن هستند، این پیام رو این پایین میگذارم به امید اینکه دیده بشه. فردا هم یک پست جداگانه در Discussions منتشر خواهیم کرد.
راستی اگه حس کردید این متن کپی-پیست شده، درسته! چون باید تو جاهای زیادی منتشرش کنم :)
ازتون خیلی ممنونم بابت بازخوردها؛ واقعاً به ما کمک میکنه تصمیماتی هماهنگ با نیاز کاربر بگیریم.
بعد از بحث با تیم رهبری، به این نتیجه رسیدیم که باید کاربران در هر شرایطی کنترل کامل بر دادههاشون داشته باشن.
بنابراین، تصمیم گرفتیم فعلاً امکان انتخاب اتصال خودکار به کلاد رو دوباره به Unity Hub برگردونیم.
این تغییر بهزودی اعمال میشه و کافیه Hub رو ریاستارت کنید تا اون رو ببینید.فقط توجه داشته باشید که رابط کاربری کمی متفاوت خواهد بود (مثلاً دکمهای با عنوانی شبیه «Create Offline» نمایش داده میشه).
از این به بعد هم همچنان با کاربرها همکاری میکنیم تا روش مناسبی برای کنترل و ابزارهای موردنیازشون پیدا کنیم.
فقط خواستم تأکید کنم که بازخوردتون واقعاً شنیده شد و بابتش ممنونم. اگه سوال دیگهای داشتید، راحت پیام بدید.»
اما یک نکته منفی همچنان باقیست:
راهحل جدیدی که ارائه شده هنوز کمی گیجکننده و ناپخته است.
الان وقتی میخواهید پروژهای بسازید، باید روی بخش نام پروژه کلیک کنید، تا انتهای لیست اسکرول کنید و گزینهی «Create New Local Project» رو انتخاب کنید.
این رابط کاربری جدید فعلاً نوعی طراحی تیره و گمراهکننده (Dark Pattern) محسوب میشه و امید میره که فقط یک راهحل موقتی باشه.
