در نسخهی ۲.۷۹ بلندر، بنیاد بلندر تصمیم گرفت که موتور بازیسازی داخلی را از نرمافزار حذف کنه. اما با وجود این تصمیم، چندین پروژه شروع کردن به افزودن دوبارهی قابلیتهای موتور بازی به بلندر.
در بین این پروژهها، Range Engine یکی از نزدیکترینها به فلسفه و دیدگاه موتور بازیسازی قدیمی بلندر (BGE) هست.
امکانات برجستهی Range Engine:
🎨 ابزارهای قدرتمند مدلسازی
بر پایهی بلندر ساخته شده؛ با Range Engine میتونی خودت آبجکت بسازی، مجسمهسازی کنی، متریال و بافت بسازی، انیمیشنهای پرجزئیات خلق کنی و مراحل بازی رو با ابزارهای پیشرفته و اصلاحکنندهها طراحی کنی.
🌈 متریالهای زیبا
با متریالهای PBR خیرهکننده محیطهایی چشمنواز بساز. میتونی با استفاده از ادیتور نودهای شیدر، متریالهای پیچیده و خلاقانه طراحی کنی.
🧠 برنامهنویسی با پایتون یا زبان تصویری
Range Engine برنامهنویسی رو ساده کرده. میتونی با پایتون 3.10 کدنویسی کنی یا از سیستم ویژوال اسکریپتینگ استفاده کنی – یا حتی هردو رو با هم ترکیب کنی!
(نودهای اختصاصی Range بهزودی منتشر میشن.)
🚀 انتشار پروژهها
طبیعیه که بخوای بازیات رو به همه نشون بدی!
با Range Engine میتونی بازیات رو با امنیت بالا، بهینهسازی خوب و بدون هیچ هزینه یا مشکل لایسنس منتشر کنی.