انتشار Unreal Engine 5.6

۶۳

در جریان جشنواره Unreal Fest 2025، شرکت Epic Games به‌صورت رسمی نسخه‌ی جدید و به‌روزشده‌ی موتور بازی‌سازی محبوب خود یعنی Unreal Engine 5.6 را معرفی و منتشر کرد.

این نسخه با هدف کمک به توسعه‌دهندگان برای ساخت جهان‌های باز بسیار بزرگ با گرافیک فوق‌العاده، ابزارهای جدیدی را ارائه داده که امکان اجرای روان بازی‌ها با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در سخت‌افزارهای نسل جدید را فراهم می‌کند. از جمله امکانات جدید می‌توان به فیزیک کنترل‌ریگ (Control Rig Physics)، سازنده‌ی MetaHuman داخل خود موتور، سازماندهی بهتر دارایی‌ها و بهبودهای چشمگیر در ابزارهای تولید رویه‌ای (Procedural) و تولید مجازی (Virtual Production) اشاره کرد.


ویژگی‌های برجسته Unreal Engine 5.6:

🎮 اجرای بازی‌ها با ۶۰ فریم بر ثانیه

نسخه ۵.۶ با بهبود و بهینه‌سازی ابزارها، این امکان را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا بازی‌هایی روان و بدون افت فریم برای کنسول‌های نسل جدید، PCهای قدرتمند و حتی دستگاه‌های موبایل مدرن تولید کنند.

  • سیستم Ray Tracing سخت‌افزاری اکنون به‌شکل بهینه‌تری با نورپردازی Lumen کار می‌کند.

  • گلوگاه‌های مهم پردازنده حذف شده‌اند تا صحنه‌های پیچیده‌تری بدون افت عملکرد اجرا شوند.

  • افزونه آزمایشی Fast Geometry Streaming نیز بارگذاری سریع هندسه‌های ثابت با حفظ نرخ فریم را ممکن می‌سازد.

  • پروفایل‌های جدید برای دستگاه‌ها هم اضافه شده‌اند تا تنظیم عملکرد آسان‌تر شود.


🎞️ بهبود ابزارهای انیمیشن

بزرگ‌ترین به‌روزرسانی تا به‌حال در ابزارهای انیمیشن داخل موتور:

  • Motion Trails بازطراحی شده‌اند و اکنون امکان تنظیم منحنی‌ها و فاصله‌گذاری‌ها در نمای دید (Viewport) را فراهم می‌کنند.

  • سبک‌های مختلفی مثل Dash، مبتنی بر زمان، و Heat/Speed قابل انتخاب هستند.

  • ابزارهای Tweening بازطراحی شده‌اند تا تنظیمات کلیدها و کنترل‌ها سریع‌تر و دقیق‌تر شود.

  • اسلایدرهای جدید، کنترل غیرمستقیم، فعال‌سازی Overshoot و Time Offset اضافه شده‌اند.


🎬 بهبودهای Sequencer و فیزیک در Rig

  • ابزار Sequencer Navigation برای مدیریت بهتر سلسله‌مراتب‌های پیچیده اضافه شده.

  • Audio Scrubbing بلادرنگ برای هماهنگی دقیق صدا، دیالوگ و افکت‌ها.

  • ویژگی آزمایشی Control Rig Physics برای افزودن فیزیک رویه‌ای به ریگ شخصیت‌ها.


🧍‍♂️ MetaHuman Creator داخل خود موتور

نسخه جدید سازنده متاهیومن حالا به‌طور کامل در داخل موتور Unreal گنجانده شده و امکانات زیر را دارد:

  • امکان ساخت تنوع گسترده‌ای از فرم‌های بدنی واقع‌گرایانه

  • دارایی‌های جدید Outfit برای طراحی لباس که با انواع بدن هماهنگ می‌شوند

  • پشتیبانی از ضبط زنده اجرا از طریق وبکم، گوشی هوشمند و حتی ورودی صوتی


🧰 سایر بهبودها و ابزارهای جدید

  • مرورگر محتوای بازطراحی‌شده با نمایش و سازماندهی بهتر دارایی‌ها

  • نوار ابزار Viewport با دسترسی سریع‌تر به ابزارهای مهم

  • رابط کاربری جدید Project Launcher (فعلاً در نسخه بتا)

  • UX جدید در گراف نود PCG با پشتیبانی از مقادیر ثابت (Inline Constants)

  • بهبود قابل توجه عملکرد GPU

  • بهبود عملکرد کلی PCG با پشتیبانی از چندنخی (Multithreading)

  • افزونه جدید PCG Biome Core v2 برای ساخت و به‌روزرسانی بایوم‌ها

  • ابزار کامل Mocap Manager برای ضبط، مدیریت و نمایش عملکرد بازیگران

  • ویژگی جدید Quick Render برای رندر سریع تصاویر یا سکانس‌ها با یک کلیک

شقایق

شقایق رضایی

۱۳ خرداد ۱۴۰۴

بیشتر بخوانید

برای ثبت نظر باید
وارد حسابت بشی
Loading...