اتودسک نسخه جدید 3ds Max 2026 را منتشر کرد

۴۳

اتودسک نسخه 2026 نرم‌افزار 3ds Max، ابزار مدل‌سازی و بصری‌سازی سه‌بعدی خود را منتشر کرده است. این نسخه شامل بهبودهایی در کارایی و گردش کار مدل‌سازی سه‌بعدی، بازسازی توپولوژی، تکسچرینگ، انیمیشن و به‌روزرسانی‌هایی برای پلاگین‌های Arnold و USD است.

مدل‌سازی سه‌بعدی: قابلیت Vertex Weld برای خطوط

در ابزارهای مدل‌سازی، اصلاح‌کننده Vertex Weld اکنون از اشیای Spline نیز پشتیبانی می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود که پس از بستن یک اسپلاین همچنان بتوان اصلاح‌کننده‌هایی مانند Extrude، Bevel یا Bevel Profile را روی آن اعمال کرد.

همچنین یک روش جدید برای ایجاد مستطیل‌های اسپلاین اضافه شده که به کاربران اجازه می‌دهد این اشیا را با زوایای دلخواه، نه فقط زاویه‌های ۹۰ درجه، بسازند.

بازسازی توپولوژی: افزایش محدودیت پردازش ابری

نسخه جدید شامل بهبودهایی در پلاگین بازسازی توپولوژی است. ابزار Flow Retopology که در نسخه 3ds Max 2025.2 معرفی شد، امکان ارسال کارهای بازسازی را به فضای ابری فراهم می‌کند.

در نسخه جدید، محدودیت کارهای بازسازی ابری از 30 به 50 در ماه افزایش یافته است. همچنین عملکرد ابزار Mesh Cleaner Modifier بهبود یافته و الگوریتم ReForm سریع‌تر اجرا می‌شود.

تکسچرینگ و سایه‌زنی: تغییر متریال پیش‌فرض به OpenPBR

در بخش تکسچرینگ، مهم‌ترین تغییر این است که OpenPBR به عنوان متریال پیش‌فرض انتخاب شده است. این استاندارد جدید جایگزین Autodesk Standard Surface و Adobe Standard Material شده است.

همچنین سه نقشه جدید Open Shading Language (OSL) اضافه شده که یکی از آن‌ها، Perlage map، الگوهای دایره‌ای مانند سطح داخلی ساعت‌های قدیمی را ایجاد می‌کند.

پلاگین Substance نیز به نسخه 3.0.5 به‌روزرسانی شده که امکان وارد کردن مستقیم متریال‌ها از کتابخانه آنلاین Substance 3D Assets به ویرایشگر متریال Slate را فراهم می‌کند.

انیمیشن: بهبود عملکرد CAT، Biped و اصلاح‌کننده‌های کلیدی

برای انیماتورها، این نسخه شامل بهینه‌سازی‌های جدید در ابزارهای CAT و Biped و بهبود عملکرد اصلاح‌کننده‌های مهم مانند Array، Conform، Displace و Skin است.

همچنین سرعت پردازش 3ds Max Fluids تا ۱۰٪ افزایش یافته است.

بهبود گردش کار: امکانات جدید در اصلاح‌کننده‌ها و جستجو

یک ویژگی جدید به نام Preserve Stack Position اضافه شده که اجازه می‌دهد هنگام انتخاب یک شیء جدید، به اصلاح‌کننده انتخاب‌شده قبلی بازگردید.

بخش Create در Command Panel اکنون دارای یک ابزار جستجوی اشیا است که کار با صحنه‌های بزرگ را راحت‌تر می‌کند.

رندرینگ: به‌روزرسانی پلاگین Arnold

نسخه 2026 شامل نسخه جدیدی از پلاگین Arnold با نام MAXtoA 5.8.0 است که از هسته Arnold 7.4.0.0 پشتیبانی می‌کند.

تغییرات مهم شامل پارامتر جدید transmission_shadow_density برای کنترل سایه‌های ایجادشده توسط اشیای شفاف، بهبود کیفیت رندر در Global Light Sampling (GLS) و ارتقای پشتیبانی از ID matte-generation system Cryptomatte است که حالا از GPU پشتیبانی می‌کند.

با این حال، Arnold 7.4 یک به‌روزرسانی ناسازگار با نسخه‌های قبلی است، بنابراین شیدرها و پلاگین‌های قدیمی باید مجدداً کامپایل شوند.

پشتیبانی از USD: ویرایشگر لایه جدید و مدیریت نور

پلاگین USD برای 3ds Max نیز به‌روز شده است و نسخه USD برای مایا 0.10 اکنون شامل ویرایشگر لایه جدید و پشتیبانی از مدیریت نور (Light Linking) است.

این پلاگین حالا به‌صورت پیش‌فرض همراه با 3ds Max عرضه می‌شود و نیازی به دانلود جداگانه ندارد.

قیمت و سیستم مورد نیاز

3ds Max 2026 فقط به‌صورت اشتراکی ارائه می‌شود و با ویندوز 10 به بالا سازگار است.

  • قیمت اشتراک ماهانه ۲۳۵ دلار است (۱۰ دلار افزایش نسبت به نسخه قبلی).

  • قیمت اشتراک سالانه ۱۹۴۵ دلار است (۷۰ دلار افزایش نسبت به نسخه قبلی).

  • اشتراک Indie برای هنرمندانی که کمتر از ۱۰۰,۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند، ۳۲۰ دلار در سال است (۱۵ دلار افزایش).

 

برای اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌های جدید، می‌توانید به وب‌سایت اتودسک مراجعه کنید.

شقایق

شقایق رضایی

۱۱ فروردین ۱۴۰۴

بیشتر بخوانید

برای ثبت نظر باید
وارد حسابت بشی
Loading...