انتشار نسخه پیشنمایش Unreal Engine 5.7
اپیک گیمز علاوه بر بهروزرسانیهای گسترده اخیر در Fab، نسخه پیشنمایش Unreal Engine 5.7 را نیز منتشر کرده است. این نسخه در حال حاضر بهعنوان پیشنمایش ارائه شده و استفاده از آن در محیطهای تولیدی توصیه نمیشود. دو ویژگی شاخص این انتشار، آمادهبهکار شدن رسمی ابزار Procedural Generation Graph و سیستم جدید Substrate Material هستند که نخستین بار در GDC 2023 به صورت آزمایشی معرفی شده بودند.
نکات برجسته Unreal Engine 5.7 Preview
-
چارچوب تولید محتوای رویهای (PCG):
اکنون به مرحله Production-Ready رسیده و با بهبود چشمگیر در کارایی GPU و انعطافپذیری بیشتر، بهطور کامل قابل استفاده در روندهای کاری است. سرعت پردازش PCG تقریباً دو برابر نسخه UE 5.5 شده است. قابلیتهای جدید شامل GPU Parameter Overrides، بهبود مقیاسپذیری و یک حالت ویرایشگر اختصاصی PCG است که ابزارهایی مانند کشیدن Spline، نقاشی یا ساخت Volume را فراهم میکند. -
ویرایشگر پوشش گیاهی رویهای (Procedural Vegetation Editor):
افزونهای آزمایشی که امکان افزودن و سفارشیسازی پوشش گیاهی Nanite-ready را مستقیماً در Unreal Editor فراهم میکند. این ابزار بر پایه PCG ساخته شده و قابلیت ساخت، شکلدهی و ایجاد گونههای متنوع درختان و جنگلها را با دقت بالا ارائه میدهد.
-
Nanite Foliage (آزمایشی):
مسیری نوین برای رندرینگ و انیمیشن پوشش گیاهی متراکم با جزئیات بالا در نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی سختافزارهای نسل جدید. این فناوری شامل Nanite Assemblies برای مدیریت بهینه، Nanite Skinning برای حرکتهای پویا (مانند باد) و Nanite Voxel برای حفظ جزئیات در هر فاصله است. -
MegaLights (بتا):
پشتیبانی از نورهای جهتدار، نورهای سیستم Niagara، نورپردازی اجسام شفاف و موها. به همراه کنترلهای جدید برای تنظیم عملکرد و کاهش نویز. -
متریالهای Substrate (نسخه نهایی):
سیستم ماژولار جایگزین مدلهای شیدینگ ثابت، با قابلیت ترکیب چند لایه متریال مانند فلز، پوست، پارچه و پوشش براق. این سیستم تعادل بین مقیاسپذیری، دقت فیزیکی و عملکرد را برقرار میکند.
-
MetaHuman:
افزونه MetaHuman Creator اکنون برای لینوکس و macOS نیز در دسترس است. همچنین APIهای Python و Blueprint امکان اسکریپتنویسی برای ویرایش و مونتاژ کاراکترها را فراهم میکنند. در نسخه کامل ۵.۷ قابلیت تولید انیمیشن زنده از طریق Live Link Face روی آیپد یا دستگاههای اندرویدی اضافه خواهد شد. -
بهبودهای انیمیشن و ریگینگ:
شامل Selection Sets برای سادهسازی دسترسی به کنترلها، پنل بازطراحیشده برای انیمیشن مود، رابط کاربری یکپارچه Constraint UX، و ابزارهای آزمایشی جدید برای Blend Shapes، اسکالپتینگ، ساخت مورفشکلها و وزندهی پوست. قابلیت Physics World Collisions نیز تعامل واقعیتر کاراکترها با محیط را فراهم میکند. -
Epic Developer Assistant (بهزودی):
این ابزار جدید در نسخه کامل UE 5.7 عرضه خواهد شد و از طریق یک پنل داخلی در ویرایشگر، پاسخ فوری، راهنمایی و تولید کد C++ را ارائه میدهد تا روند توسعه بدون نیاز به خروج از محیط Unreal ادامه یابد.
