Unity 7 رسماً متوقف شد; تغییر مسیر بزرگ در استراتژی یونیتی
یونیتی در مراسم Unite 2025 بارسلونا، بدون حتی یک اشاره کوچک، رسماً پروژه Unity 7 (یا Unity Next Generation) را کنار گذاشت؛ پروژهای جاهطلبانه که سال گذشته در Unite 2024 معرفی شده بود و قرار بود نسل جدید موتور بازیسازی Unity را رقم بزند.

Unity 7 قرار بود بسیاری از مشکلات چندساله موتور را برطرف کند؛ از جمله:
-
یکپارچهسازی کامل رندر پایپلاینها
-
مهاجرت کامل به CoreCLR
-
ادغام DOTS/ECS در هسته موتور
-
بازطراحی برخی ابزارها و سیستمها برای کاهش بدهی فنی
اما تغییرات مدیریتی گسترده در یونیتی از جمله انتخاب یک مدیرعامل جدید جهتگیری شرکت را کاملاً دگرگون کرد.
سکوت کامل درباره پروژه Unity Next Gen
در Unite 2025 هیچ اشارهای به Unity Next Generation نشد. نگاهی به نقشه راه رسمی Unity نیز پیام واضحی داشت:
Unity 7 رسماً کنار گذاشته شده است.
اکثر قابلیتهایی که قرار بود برای Unity 7 عرضه شوند، اکنون در قالب مجموعهای از ویژگیهای Unity 6.x منتشر خواهند شد. با این حال چند ویژگی مهم، از جمله:
-
سیستم World Building
-
ابزارهای جدید Animation
بهطور کامل کنار گذاشته شدهاند.

یک تغییر مسیر عجیب؛ اتحاد Unity و Epic Games
همراه با این خبر، یکی از بزرگترین شگفتیهای Unite 2025 اعلام همکاری رسمی بین Unity و Epic Games بود؛ همکاریای که میتواند آینده ابزارهای توسعه بازی را به شکل جدی تحتتأثیر قرار دهد.
با توقف Unity 7، به نظر میرسد یونیتی به جای یک جهش بزرگ، راهبرد تمرکز بر تکامل تدریجی Unity 6 را انتخاب کرده است.

